Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Myślisz długo no to Frugo

Marketing polega na zdobywaniu klientów i ciągłym ich przekonywaniu, że Nasz produkt jest tym, którego szukają, o którym zawsze myśleli, że chcą go posiadać i nie wyobrażają sobie dalszego życia bez niego ( ponieważ wtedy zagości w ich serca nieopisana pustka i niepokój ).

Ostatnio przeglądając wiadomości w internecie zwróciłem uwagę na produkt, który taką pustkę pozostawił. Pamiętacie taki napój jak FRUGO ?

Wszystko zaczęło się w 1996 roku, kiedy firma Alima-Gerber stworzyła napój owocowy o tej dziwnej nazwie. Butelka w której gościł napój o kolorach: zielonym, czarnym, różowym - wydawała się nieporęczna, ale komu to przeszkadzało? Sukces tego napoju polegał na przemyślanej i dokładnie zaplanowanej akcji marketingowej. W rok po wypuszczeniu napoju miał on 90 - procentową rozpoznawalność. 

Autorzy kampanii zgarniali najważniejsze nagrody na festiwalu reklamy Krakfilm. Oprócz niezapomnianych reklam związanych z kampanią napoju, które każdy powinien pamiętać, miał on cudownie zakręcone smaki i na zawsze odcisnął ślad w Naszych sercach jako kolejny cudowny i niezapomniany napój - tak jak cytowana przez Mojego kolegę oranżada z komunii :)

Początek końca nastąpił po wykupieniu firmy Alima-Gerber przez Novartis, która uznała że marża uzyskiwana na Frugo jest zbyt niska i koniecznym krokiem jest zmniejszenie intensywności kampanii reklamowych co doprowadziło do zniknięcia z rynku Napoju, który był bliski Boskiej ambrozji. Zniknął On na wiele lat...

Ta historia ma jednak kontynuację, po wielu długich latach napój powraca i na pewno wiele osób go kupi (głownie z sentymentu) zadajmy Sobie jedno pytanie, czy będzie to ten sam napój co kiedyś? Czy historia potoczy się tak samo jak z sequelami znanych filmów? Odpowiedź na to pytanie zostawiam każdemu z Was. 

Aby przypomnieć Wam na czym polegał fenomen Frugo poniżej parę linków do reklam.

Miłego oglądania




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz